Тиждень зарубіжної літератури - 2020

Цікава, весела, багата,
Для нас ти приходиш, як свято!
У барвах зими, а чи літа
Даруєш бажаючим квіти,
Тепло, насолоду читання.
Ти здійснюєш  мрії й бажання!
Близька і далека, цікава натура –
Моя зарубіжна література.

Математика – це гімнастика для розуму, біологія – наука про єство людини та всього живого. А література? Це скарбниця духовних надбань людства. Тому й посідає вона серед навчальних дисциплін особливе місце.

Географію вивчають, щоб не заблукати на заплутаних шляхах Землі, астрономію – щоб не загубитись у Всесвіті. А літературу? Для того, щоб уміти відрізнити добро від зла, щоб уміти жити змістовно і позитивно, без грубощів, щоб учитися на помилках та життєписах книжкових персонажів, а не на власних.

Позакласна робота із зарубіжної літератури, звертаючись до ігрових форм навчання, вбачає в них можливість ефективної організації взаємодії педагога й учнів, продуктивної форми їхнього спілкування з елементами змагання, безпосередності, інтересу.

Метою позакласних заходів, до яких готувалися ці сценарії, є розвиток мислення й зв’язного мовлення школярів, уваги і кмітливості, інтересу до зарубіжної літератури та мистецтва, а також закріплення знань учнів 5 -11 класів, які вони отримали на уроках літератури.

Проводяться позакласні заходи у формі літературних ігор, КВК, використовуються прийоми популярних телепередач.

Ще Макаренко писав: «У дитини є пристрасть до гри і необхідно її задовольнити. Необхідно не тільки дати їй час погратися, а й пронизати цією грою все її життя. Все її життя – це гра.» А гра – це індивідуальна творчість кожної особистості.

Отже, проводити позакласну роботу з літератури ми повинні, щоб здивувати учня чимось новим, зацікавити його. А здивований, захоплений, уражений, він буде творити!       

Літературна освіта, всебічний літературний розвиток учнів не може здійснюватися за рахунок суто урочного часу. Якщо, за переконанням

В.О. Сухомлинського , «Урок - основна ланка навчально-виховного процесу, де вчитель щоденно здійснює освіту, виховання і всебічний розвиток учнів…»,  то саме позакласна робота є засобом: розвитку зацікавленості школярів предметом; розширення та поглиблення отриманих на уроках знань, формування в учнів почуття гуманістичного, патріотичного та толерантного характеру.

Традиційним  у навчальному закладі стало проведення предметних тижнів, серед них і Тиждень зарубіжної літератури. Цього року він проходив 20.01. – 24.01. 2020 року як П’ятиденна подорож у світ зарубіжної літератури, основна  мета якого – зацікавити позакласними заходами, сприяти захопленню творчою та самоосвітньою діяльністю – читанням художніх творів, знайомством з науково – популярною та популярною  літературою; підвищити загальнокультурний рівень розвитку школярів.

До початку Тижня було складено план його проведення, підготовлено необхідні ілюстративні та робочі матеріали. У рамках Тижня серед учнів 5-11 класів  організовано та проведено вчителями зарубіжної літератури

Костюк І.В., Новосад І.О., Лукашенко В.І. такі заходи: літературний ранок «Твір, який читають, має теперішнє, твір, який перечитують, має майбутнє», літературний калейдоскоп «Сторінками улюбленої книги»,усний журнал «З Україною в серці», кросворди від зарубіжної літератури, виставка-конкурс малюнків «Мій улюблений герой зарубіжної казки», літературна вікторина «Сила книги», виставка творчих робіт «Я не казкар, я тільки учусь…».

Для допитливих і творчих учасників Тижня були відкриті фоторепортажі з будинку учнівської творчості «Незвичайні зустрічі», зарубіжна література у кросвордах, ігрові перерви «У чудовому світі книг». Упродовж Тижня нагороджено учасників та переможців, відзначено найактивніших. Особливо запам’яталася шестикласникам гра «Інтерв’ю з читачами».

Однак варто зауважити, що під час організації та проведення Тижня зарубіжної літератури не всі учні виявили зацікавленість, ініціативу, активність, глибокі знання.